Data: 16.06.2021

Notificăm Romprest să strângă gunoiul din Sectorul 1. “Am deschis în această dimineață porțile sortatorilor”

Primăria Sectorului 1 a reușit să deschidă în această dimineață porțile sortatorilor și să-i plătească direct, în ciuda piedicilor puse de Compania Romprest Service SA,  iar gunoiul a început să fie ridicat. În doar 3 ore de la deschidere Romprest a depozitat peste 260 tone de gunoi, a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.

Tot în această dimineață, Primăria Sectorului 1 a notificat Romprest Service să reia, în 24 de ore, prestarea serviciului public de salubrizare, în caz contrar, după expirarea termenului, contractul cu această societate va fi reziliat de drept.

"Operatorul de salubritate nu și-a plătit sortatorii. Sortatorii și-au închis porțile și operatorul a lăsat gunoiul (lucru interzis de lege și de contractul de delegare) pe străzi. Primăria a găsit o soluție să plătească direct spre sortatori datoriile operatorului. Dar ce credeți? Compania Romprest Service SA s-a împotrivit vehement. Și a urmat multe zile de muncă pentru aparatul primăriei să găsească soluții. Și am găsit," a afirmat Clotilde Armand.

Cetățenii nemulțumiți de serviciile Romprest Service sunt rugați să sune și să reclame neridicarea depozitelor de deșeuri la Poliția Locală Sector 1, la numărul de telefon 021/9540, apelabil 24 h din 24, sau să facă sesizări online, însoțite de fotografii, la adresa contact@politialocalasector1.ro sau la rubrica "Petiții" de pe site-ul acestei instituții- www.politialocalasector1.ro/informatii-de-interes-public/petitii-online.

Am achitat 168 de milioane de lei, în 10 luni

Menționăm că Primăria Sectorului 1 a achitat, în perioada iulie 2020- mai 2021, către Romprest Service suma de 168 de milioane de lei, reprezentând, printre altele, și contravaloarea serviciilor prestate de către cei trei operatori de servicii de sortare/ tratate (Rom Waste Solutions SA, Iridex Group Import- Export și 3 R Green SRL), precum și contravaloarea serviciilor desfășurate în mod direct de către Romprest Service.

Practic, Primăria Sectorului 1 a validat și a achitat în mod constant, toate serviciile de sortare/ tratare a deșeurilor municipale, facturate indirect de către prestatorii de servicii de sortare și în mod direct de către operatorul delegat Romprest Service, onorându-și astfel obligațiile contractuale pe acest segment de servicii prestate, asigurând continuitatea serviciilor publice de gestionare a deșeurilor municipale.

Așadar, suma aferentă facturilor emise de către Rom Waste Solutions SA, Iridex Group Import- Export și 3 R Green SRL a fost achitată, însă din culpa și atitudinea neloială a Romprest Service, acestea nu au fost plătite mai departe către operatori, periclitând mai departe continuitatea serviciului de salubrizare și, în consecință, sănătatea populației rezidente sau care desfășoară activități pe raza Sectorului 1.

Demersurile primăriei

Prin adresa nr. 28031/ 28 mai 2021, Primăria Sectorului 1 a pus în vedere Romprest Service că are obligația de a achita sumele restante datorate prestatorilor de servicii de sortare/ tratare a deșeurilor municipale, provenind de pe raza Sectorului 1, în condițiile Primăria Sectorului 1 a achitat aceste sume către operatorul delegat.

De asemenea, Primăria Sectorului 1 a propus încheierea unui contract de cesiune de creanțe, între Romprest Service, administrația locală a  Sectorului 1 și fiecare prestator de servicii de sortare/ tratare aflat sub contract cu Romprest Service, pentru ca serviciile acestora să fie plătite direct de către Primăria Sectorului 1, începând cu data de 14 iunie 2021. Precizăm că firmele Rom Waste Solutions SA, Iridex Group Import- Export și 3 R Green SRL și-au exprimat fiecare în scris intenția de a semna acest contract de cesiune de creanțe cu Romprest Service și Primăria Sectorului 1.

Sănătatea populației este pusă sub pericol

Propunerea noastră a rămas fără răspuns din partea Romprest Service, consecința fiind aceea că serviciul de salubrizare este grav afectat, sănătatea populației fiind pusă în pericol din cauza deșeurilor rămase necolectate de operatorul de salubritate.

Această încălcare a obligațiilor de colectare a deșeurilor municipale în regim de continuitate s-a realizat și în lunile noiembrie- decembrie 2020, când Romprest Service a dispus contrar prevederilor contractuale să suspende colectarea deșeurilor municipale.

Conform prevederilor contractuale, nerespectarea obligațiilor asumate de Romprest, în mod culpabil și repetat, dă dreptul Primăriei Sectorului 1 de a considera contractul de drept reziliat și de a  pretinde plata de daune interese.