Data: 11.10.2006

Comunicat - Cum puteţi deveni asistent personal pentru o persoană cu dizabilităţi

Cum puteţi deveni asistent personal pentru o persoană cu dizabilităţi

 

Dacă în familia dumneavoastră există o persoană cu handicap sau cunoaşteţi o persoană cu dizabilităţi ce are nevoie de sprijin şi asistenţă, şi nu sunteţi angajat cu carte de muncă, vă puteţi adresa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1, Serviciul Monitorizare Asistenţi Personali şi vă puteţi angaja ca asistent personal, în conformitate cu legislaţia în vigoare, având în prealabil acordul persoanei cu handicap sau al familiei acesteia.

 

Poate fi încadrată ca asistent personal orice persoană care îndeplineşte următoarele condiţii: are vârsta minimă de 18 ani, nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei de asistent personal, are o stare de sănătate corespunzătoare, atestată de medicul de familie sau pe baza unui examen medical de specialitate, a absolvit cel puţin cursurile învăţământul general obligatoriu, cu excepţia rudelor şi afinilor până la gradul al IV-lea inclusiv ale persoanei cu handicap grav, precum şi a soţului sau soţiei, după caz.\

 

Dosarul de angajare va cuprinde:

 

- cererea de angajare,

- copie după actul de identitate al persoanei care solicită angajarea, carnetul de muncă (dacă solicitantul nu a mai lucrat, va da o declaraţie pe propria răspundere în care să specifice această situaţie),

- copie de pe actele de studii şi de pe actele de stare civilă,

- talonul de control medical eliberat de medicul de familie sau de unitatea sanitară la care a efectuat examenele medicală de specialitate,

- cazier judiciar,

- copie de pe certificatul de persoană cu handicap al persoanei cu handicap grav care necesită asistent personal,

- raportul de anchetă socială întocmit de asistentul social din cadrul aparatului propriu,

- acordul scris al familiei sau susţinătorilor legali, în cazul persoanelor cu handicap grav fără discernământ.

 

Cererea de angajare însoţită de copie după actul de identitate al celui care solicită angajare, copie după actul de identitate al persoanei cu handicap, copie după certificatul de handicap al persoanei ce are nevoie de asistent personal şi acordul scris al membrilor familiei se depun la Registratura DGASPC Sector 1 din B-dul Mareşal Averescu nr. 17.

 

La alegere însă, persoana cu handicap poate refuza serviciile unui asistent personal în favoarea unei indemnizaţii echivalentă cu salariul asistentului personal.

 

Pentru mai multe informaţii vă puteţi adresa Serviciului Monitorizare Asistenţi Personali din cadrul DGASPC Sector 1, Bd. Mareşal Averescu nr. 17, tel: 021/2227621.

 

 

Biroul de presă