Data: 25.02.2008

Propunere: Gratuitate în parcările Dalli

  Primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman, solicită Primăriei Capitalei să rezilieze contractul cu firma Dalli, iar parcările să fie trecute în administrarea primăriilor de sector, care să le pună, gratuit, la dispoziţia bucureştenilor.
 

Primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman, solicită Primăriei Capitalei să rezilieze contractul cu firma Dalli, iar parcările să fie trecute în administrarea primăriilor de sector, care să le pună, gratuit, la dispoziţia bucureştenilor.

Propunerea vine în urma unei iniţiative a Primăriei Capitalei, care intenţionează să elaboreze un regulament privind asigurarea numărului minim de locuri de parcare pentru Capitală. Proiectul - ce va fi supus dezbaterii Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) în următoarea şedinţă - prevede, printre altele, atribuirea, gratuit, a locurilor de parcare din zona blocurilor.

"Suntem de acord cu propunerea municipalităţii de a desfiinţa plata pentru locurile de parcare de la blocuri. Nu se colectează mulţi bani din această activitate, iar locurile sunt blocate pe timpul zilei. Pe acelaşi principiu, am şi eu o propunere, care să se pună în aplicare simultan: gratuitate în parcările Dalli. Spaţiile administrate de firma Dalli ar trebui trecute la sectoare, amenajate de primării şi puse la dispoziţia bucureştenilor, gratuit. Bucureştenii sunt proprietari ai terenurilor unde se află parcările Dalli - fiind vorba de domeniul public al oraşului -, şi ar trebui să beneficieze de ele", a afirmat primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman.

Proiectul de act normativ ce va fi discutat în prima şedinţă a CGMB mai prevede sancţiuni pentru investitorii care ridică construcţii noi, dar care nu asigură suficiente locuri de parcare. Modificarea normativului prin care se stabileşte numărul minim de locuri de parcare în cazul noilor construcţii este o solicitare pe care Primăria Sectorului 1 a adresat-o CGMB încă de acum trei ani.

„Dacă s-ar fi dat curs solicitărilor noastre încă de la modificarea regulamentului, cel din 2006, nu ne-am mai fi confruntat cu aglomeraţia din trafic în zonele Buzeşti, Piaţa Victoriei sau la Piaţa Charles de Gaulle, unde s-au ridicat clădiri de birouri fără să se asigure suficiente locuri de parcare. Indicatorii, stabiliţi prin PUZ-uri aprobate de CGMB, au permis excese, de înălţime sau de ocupare a terenului, dându-se, în acelaşi timp, un număr insuficient de locuri de parcare pentru aceste clădiri. Normativul din 2000 - modificat în 2006 - este prost făcut, pentru ca ţine mai mult seama de interesele investitorilor decât de interesele oraşului şi rezultatele se văd, în blocajele din trafic", a mai spus Andrei Chiliman.

Potrivit proiectului de hotărâre, ce va fi discutat în următoarea şedinţă a CGMB, locuinţele unifamiliale şi colective care au o suprafaţă de maximum 100 de metri pătraţi trebuie să fie prevăzute cu cel puţin un loc de parcare, iar cele cu o suprafaţă mai mare - cu cel puţin două locuri de parcare. Instituţiile bancare, birourile şi hotelurile trebuie să aibă un loc de parcare pentru fiecare 50 metri pătraţi ai suprafeţei construite desfăşurate, iar construcţiile cu funcţiuni de sănătate, sportive şi de agrement trebuie prevăzute cu cel puţin un loc de parcare la fiecare 100 metri pătraţi ai suprafeţei construite desfăşurate. Supermarketurile şi restaurantele trebuie să aibă asigurat cel puţin un loc de parcare pentru fiecare 25 de metri pătraţi, potrivit proiectului de hotărâre ce va fi discutat în şedinţa CGMB.