Data: 10.03.2021
Comercianții din Sectorul 1 care desfășoară activități de alimentație publică pot depune online actele pentru autorizare
Primăria Sectorului 1 a demarat digitalizarea procedurii de autorizare a comercianților care desfășoară activități de alimentație publică și alte activităţi recreative şi distractive în această zonă administrativă. Toți comercianții care doresc să desfășoare aceste activități pe raza Sectorului 1 pot depune online pe platforma #S1digital Servicii Online documentația în vederea obținerii autorizației/ acordului de funcționare de la administrația locală a Sectorului 1.
Este vorba despre agenții economici cu sedii sociale și puncte de lucru în Sectorul 1 care au declarate activități de alimentație publică conform grupei CAEN 5610 - restaurant, 5630 - baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor, 5621 - activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente, 5629 - alte servicii de alimentaţie şi grupa CAEN 932 – alte activităţi recreative şi distractive.
"Mi-am propus ca, în cel mai scurt timp posibil, să digitalizăm activitatea Primăriei Sectorului 1 în toate departamentele și la toate nivelurile. Îmi doresc ca cetățenii să facă cât mai puține drumuri la primărie și cât mai multe avize sau autorizații să fie la un click distanță", a declarat primarul Clotilde Armand.
Conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cu modificările și completările ulterioare:
Orice exercițiu comercial se desfășoară numai de către comercianți autorizați în condițiile legii (art. 5, alin. 1);
Exercitarea activității de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităților administrației publice locale sau ale sectoarelor municipiului București, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora și a planurilor de urbanism (art. 6, alin. 2).
Documentele necesare în vederea obținerii autorizației de funcționare sunt menționate în formularele pe care persoanele interesate le pot descărca de pe site-ul instituției www.primarias1.ro, link-ul: https://www.primariasector1.ro/descarcare-formulare.html#form_6 – Serviciul Autorizații de Funcționare și Servicii Publice.
Dosarul de autorizare se poate depune online pe platforma #S1digital Servicii Online, scanat pe e-mail la adresa registratura@primarias1.ro sau la Registratura Primăriei Sectorului 1 din Bulevardul Banu Manta nr. 9.
Începând cu anul 2021, contravaloarea taxei de autorizare, conform HCGMB nr. 139/2020 privind stabilirea nivelurilor impozitelor și taxelor locale în Municipiul București, este: 3.300 lei pentru o suprafață de maxim 500 mp și 4.400 lei pentru o suprafață mai mare de 500 mp.
Această taxă se poate achita în numerar la casieriile Direcției Generale Impozite și Taxe Locale Sector 1 din strada Piața Amzei nr. 13 și Bulevardul Banu Manta nr. 9, sau prin ordin de plată în contul RO97TREZ70121160250XXXXX, Beneficiar: Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 1, CIF 12293095, strada Piața Amzei nr. 13.
Menționăm faptul că desfășurarea acestor activități fără deținerea autorizațiilor/acordurilor prevăzute de legislația în vigoare la sediile/punctele de lucru în cauză, constituie contravenție și va fi sancționată de către autoritățile publice competente.
Serviciul Imagine și Cultură
Tel. fix: 021/319.10.13/int.151
E-mail: comunicare@primarias1.ro