Data: 09.02.2022
Platformă online pentru depunerea și eliberarea documentelor la Direcția Impozite și Taxe Locale
Primăria Sectorului 1 a digitalizat activitatea Direcției Generale Impozite și Taxe Locale pentru eliminarea birocrației și a drumurilor inutile la ghișeul instituției. Cetățenii Sectorului 1 pot solicita și primi online, prin intermediul primei platforme web de comunicare cu cetățenii din această unitate administrativă https://online.impozitelocale1.ro, lansată în data de 07 februarie 2022, documente care pot fi eliberate de Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 1.
Este vorba despre certificatele fiscale, deciziile de impunere auto, deciziile de impunere imobile, procesele verbale de scoatere din evidența auto, deciziile de impunere terenuri, deciziile de impunere panouri publicitare și deciziile de impunere contracte de publicitate.
Solicitările făcute online pentru depunerea și eliberarea acestor documente sunt preluate 24/7/365. Singurul drum pe care cetățenii care solicită aceste documente trebuie să îl mai facă la Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 1 este pentru aprobarea contului de pe platformă creat online.
În plus, prin intermediul acestei platforme, solicitanții pot comunica direct cu inspectorii și pot afla stadiul rezolvării cererilor.
"Am promis că voi digitaliza administrația locală, pentru că vreau ca cetățenii să aibă parte de servicii publice demne de secolul XXI. Cuvântul cheie este promptitudine, fără birocrație și fără cozi la ghișee în Sectorul 1", a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.
Reguli de utilizare a modulului de pe platformă:
Pentru utilizarea modulului este necesară crearea unui cont valid;
Pentru aprobarea noului cont creat online, cetățeanul trebuie să se prezinte la unul dintre punctele de lucru, unde este arondată entitatea fiscală, împreună cu actele originale necesare înrolării și cererea de asociere (cererea de înrolare) emisă automat de platformă, printată și semnată abia după finalizarea fluxului de pe platformă (depunerea cererii);
Punctul de lucru abilitat pentru prelucrarea cererilor de înrolare este cel din strada Piața Amzei 13, care are următorul program de lucru cu publicul: luni, marți, joi, vineri : 08:30 - 16:30, miercuri: 08:30 - 18:30;
După aprobarea contului pe platforma online, cetățeanul va dispune de serviciile platformei: poate depune cereri pentru eliberarea Certificatelor de atestare fiscală în format electronic, semnat digital, fără a mai fi necesară prezența la ghișeu, depunerea Declarațiilor fiscale de tip mijloace de transport (auto), Declarații fiscale de tip imobile, Declarații de scoatere din evidența auto, Declarații de publicitate;
Titularul unui cont poate reprezenta atât propria persoana, cât și una sau mai multe persoane fizice sau juridice.
Modalitatea de autentificare pe platformă precum și alte informații despre acest modul modern de comunicare cu cetățenii pot fi consultate accesând următorul link: https://online.impozitelocale1.ro și apăsând apoi pe semnul întrebării aflat în partea dreaptă sus a paginii.
Serviciul Imagine și Cultură
Tel. fix: 021/319.10.13/int.151
E-mail: comunicare@primarias1.ro