Data: 09.12.2007

În cartierele Sectorului 1 se circulă din 15 noiembrie!

  Primăria Sectorului 1 a finalizat investiţiile din 2007 şi vine cu soluţii pentru trafic:  introducerea sensurilor unice în cartiere.
 

Primăria Sectorului 1 a finalizat investiţiile din 2007 şi vine cu soluţii pentru trafic:  introducerea sensurilor unice în cartiere.

Peste 150 de străzi din Sectorul 1 au fost reabilitate complet, în 2007 - au utilităţi şi un covor asfaltic nou! Toate lucrările au fost finalizate la data de 15 noiembrie, termenul asumat de constructori. Însă investiţiile în infrastructură, dacă nu sunt continuate cu măsuri de sistematizare a circulaţiei, nu rezolvă adevărata problemă a bucureşteanului: Traficul! Primăria Sectorului 1 a realizat, în premieră pentru Bucureşti, un proiect de sistematizare a circulaţiei prin introducerea sensurilor unice, măsură care va duce la deblocarea străzilor de cartier, folosite ca alternativă de circulaţie pentru marile bulevarde blocate de lucrările interminabile ale Primăriei Capitalei.

De anul viitor, bucureştenii vor putea traversa mult mai uşor cartierele din Sectorul 1. Asta pentru că specialiştii Primăriei de sector au gândit un plan de fluidizare a traficului în Sectorului 1, prin introducerea sensurilor unice în cartierele Aviaţiei, Băneasa şi zona bulevardului Ion Mihalache. În aceste cartiere - precum şi în Chitila, Bucureştii Noi şi Pajura - Primăria Sectorului 1 a investit peste 70 milioane de euro pentru reabilitarea completă a 152 de străzi şi alei, investiţie finalizată la data de 15 noiembrie 2007.

Planul de sistematizare a circulaţiei a primit deja avizul comisiilor de specialitate din Primăria Capitalei şi este implementat deja pe o parte din străzile din aceste cartiere, în special pe cele modernizate.

„Măsura este o premieră în Capitală şi oferă, pe lângă alternative de trafic, soluţii pentru locuri de parcare: se va putea parca pe ambele laturi ale străzii, fără ca traficul să fie obstrucţionat. Trotuarele - reabilitate complet - sunt prevăzute cu scuaruri unde este plantată vegetaţie, care, pe lângă un ambient plăcut, are rolul de a proteja locuitorii cartierelor din Sectorul 1 de noxele eliminate de maşinile care tranzitează aceste zone", a declarat primarul sectorului 1, Andrei Chiliman.

Primăria Sectorului 1 a înţeles că investiţiile pentru modernizarea carosabilului sunt inutile dacă nu sunt continuate cu măsuri de fluidizare a traficului. Acesta ar trebui să fie un mod de lucru pentru fiecare Primărie, pentru a putea, astfel, soluţiona problema traficului, a adăugat primarul Chiliman, referindu-se la modul „haotic" şi „păgubos" de lucru pe marile bulevarde ale Capitalei.

„Vă dau un exemplu: Calea Floreasca! Aici s-a închis strada, s-a săpat o groapă iar şantierul a rămas părăsit. Este inadmisibil! Degeaba asfaltăm, dacă nu luăm măsuri de sistematizare a circulaţiei. La fel, degeaba luăm măsuri de sistematizare a traficului în cartiere, dacă nu avem sprijin şi continuitate în proiectele de infrastructură iniţiate de Primăria Capitalei", a mai spus Primarul  Andrei Chiliman.