Data: 16.03.2012

Sectorul 1: Precizări utile privind activitatea serviciului de transcriere a actelor de stare civilă

Începând de luni, 19 martie 2012, serviciul de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă procurate din străinătate va funcționa separat de serviciul de stare civilă.

Astfel, serviciul de transcriere a certificatelor procurate din străinătate pentru cetățenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România sau pentru cetățenii români cu domiciliul sau ultimul domiciliu în Sectorul 1 își va desfășura activitatea în Str. Pechea nr. 20, iar serviciul de stare civilă (eliberare certificate de naștere, deces sau căsătorie) va funcționa în continuare în sediul din Bd. Mareșal Averescu nr. 17.

Noul program al serviciului de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă (Str. Pechea nr. 20) este următorul:
- Luni și miercuri: 08.30-15.30 – pentru primirea cererilor
- Marți: 09.00-18.30 – pentru eliberarea certificatelor depuse cu data de 19 martie 2012
- Joi: 08.30-15.30 – pentru eliberarea certificatelor depuse cu data de 19 martie 2012

Programul serviciului de stare civilă din Bd. Mareșal Averescu nr. 17 va rămâne neschimbat:
- Luni - joi: orele 09.00 - 15.30
- Vineri: orele 09.00 - 13.00
- Sâmbătă: 10.00 - 13.00 - se asigură serviciul pentru înregistrări decese
- Duminică: 10.00 - 13.00 - se asigură serviciul pentru înregistrări decese

Dosarele de transcriere depuse până la data de 1 martie 2012 în sediul din Bd. Mareșal Averescu nr. 17 vor fi ridicate din aceeași locație, urmând ca din Str. Pechea nr. 20 să fie ridicate dosarele care vor fi depuse începând de luni 19 martie 2012.

Pentru eficientizarea activității de depunere a dosarelor de transcreiere, la noul sediul din Str. Pechea nr. 20 va fi amenajat un avizier ce va cuprinde informații utile pentru cetățeni privind completarea cererilor, precum și un model privind modul de așezare a documentelor în dosar.

În plus, pe site-ul Primăriei Sectorului 1 (www.primariasector1.ro) sunt disponibile modele de cereri privind transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă care pot fi listate și completate de către solicitanți. Menționăm că NU se primesc dosare incomplete sub un nici un fel de motiv.

Programarea cetățenilor români pentru depunerea cererilor privind transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă procurate din străinătate se face NUMAI telefonic la nr. 021/222.04.48.

La noul sediu pot fi depuse maxim 200 de cereri de transcriere/zi, termenul de soluționare a acestor cereri fiind de 60 de zile, conform prevederilor legale.

Mandatarii cu procură specială care depun cereri de transcriere o pot face pentru cel mult 2 (două) familii pe zi, în programul cu publicul privind depunerea documentelor.

Tot personalul care se va ocupa de activitatea de transcriere a certificatelor a fost schimbat. Începând cu 19 martie 2012, lucrătorii care vor primi și vor elibera dosare de transcriere nu vor fi ofițeri de stare civilă care au ca atribuții întocmirea actelor, ci funcționari publici neimplicați în procesarea dosarelor. Eliberarea certificatelor transcrise și a certificatului original se va efectua de către un funcționar public, altul decât cel care a primit cererea la ghișeu.


Anexă

Dosarele de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă procurate din străinătate trebuie să conțină următoarele acte:
• Cerere de transcriere adresată Primarului Sectorului 1, făcută în nume propriu sau prin împuternicit prin procură specială, autentificată; în cazul minorilor de peste 14 ani, aceștia solicită transcrierea certificatelor de naștere în nume propriu asistați de unul dintre părinți sau, după caz, de tutore, ori prin împuternicit prin procură specială;
• Cererea de transcriere va fi însoțită de dovada privind cetățenia română în original și fotocopie, în conformitate cu prevederile art. 21 din Legea 21/1991 a cetățeniei române, certificatul/extrasul de stare civilă eliberat de autoritățile din străinătate, în original, fotocopie și traducerea legalizată, precum și după caz:
- fotocopii ale certificatelor de naștere și căsătorie, fotocopii ale actelor de identitate sau pașaportului după caz,
- declarații notariale, din partea ambilor soți, dacă sunt cetățeni români sau numai a soțului cetățean român, cu privire la numele purtat după căsătorie, în situația în care în certificatul/extrasul de căsătorie procurat din străinătate nu se face referire la numele soților după căsătorie,
- declarație din partea părintelui care solicită transcrierea certificatului de naștere al copilului în cazul în care părinții acestuia au domicilii diferite,
- declarație din partea titularului actului ori a reprezentantului legal că nu mai există un alt act transcris/înscris sau reconstituit în registrele stării civile române.

În situația în care, la depunerea cererilor de transcriere a certificatelor sau extraselor procurate din străinătate, se stabilește că au intervenit modificări la numele și/sau pronumele titularului actului, față de documentele ce însoțesc cererea de transcriere, se solicită documentele necesare clarificării neconcordanțelor privind numele și/sau prenumele iar cererea de transcriere va fi soluționată după clarificarea neconcordanțelor.